Citroen DS5
Po vzoru menší DS3 i novinka s názvem DS5 používá základ v běžné variantě C5 a zrovna tak přidává noblesní a luxusní nádech. Do nabídky pohonného ústrojí se mimo jiné zařadí i hybridní pohon všech kol.
Hybridní pohon pochází, jak už název Hybrid4 napovídá, od Peugeotu O pohon předních kol tedy pečuje 2.0 HDI a ty zadní pohání elektromotor. V celkovém součtu vyvinou výkon až 200 koní při 3,8l spotřebě a vypustí do ovzduší 99g/km. Z konvenčních ale přesto moderních motorů máte slušný výběr. Základem je benzínová 1.6 THP, která ze sebe díky podpoře turbodmychadla vydá 156 koní. Bohužel k tomuto motoru si můžete vybrat pouze robotizovanou převodovku, manuál k šestnáctistovce není v nabídce. Cena paliv na čerpacích stanicích nestydatě roste, takže ale stejně spíše zvolíte naftovou 1.6 e-HDI se skromnými 116 koňmi nebo 2.0 HDI se sympatičtějšími 163 koňmi. Pokud ale trváte na benzínu a chcete manuál, můžete si pořídit 1.6 THP ve 200 koňové verzi a jako bonus dostanete svižnější rozjezdy z křižovatek.
C-SportLounge concept
Design jde ve stopách studie C-SportLounge. Jak vidíte na fotkách, mezi hlavní rysy patří jemně dynamické křivky, zužující se prosklení na boku vozu, dvojité přední sloupky, diodové světlomety a charakteristická maska jako u DS3. Celkově je pětkové DS velice vydařené a snad i pohlednější než konceptový předchůdce. Pomyslnou třešničkou toho dortu je pak nádherný interiér s lehkým nádechem futurismu.
Citroën nazývá svůj DS5 SportWagonem, ale skutečnou třídu asi těžko někdo určí. Novinka se pohybuje mezi crossoverem, hatchbackem, kombíkem a SUV. Prodej začne koncem letošního roku a ceny dosud nebyly zveřejněny.